Fazıl Say, Farah Zeynep Abdullah’ın ‘Yılmaz Güney’ Yorumuna Çok Sert Çıktı: Farah’tan Cevap Gecikmedi
6 mins read

Fazıl Say, Farah Zeynep Abdullah’ın ‘Yılmaz Güney’ Yorumuna Çok Sert Çıktı: Farah’tan Cevap Gecikmedi

İki ay önce yaptığı ‘Yılmaz Güney’ yorumuyla hem ünlü isimlerin hem de sosyal medya kullanıcılarının tepkisini çeken Farah Zeynep Abdullah’a gecikmeli bir tepki de Fazıl Say’dan geldi. Oyunculuğuyla ilgili zehir zemberek cümleler kuran Fazıl Say ve Farah Zeynep Abdullah arasındaki tansiyon birden yükseldi. Detaylar ?

Birkaç ay önce, Kanal D’nin “Dilek Taşı” dizisi, Yılmaz Güney ile ilgili bir tartışmanın fitillenmesine sebep olmuştu hatırlarsanız.

İlk bölümde hapishane sahnelerindeki Yılmaz karakteri, gerçek hayattaki Yılmaz Güney mi? diye tartışılırken, Yılmaz Güney’in 39. yıldönümü sebebiyle Murathan Mungan’ın paylaştığı mesaj ortalığın karışmasına sebep oldu.

Ölüm yıldönümünde Yılmaz Güney’i anan Murathan Mungan, “İyi bir yönetmen, iyi bir oyuncu, iyi bir senarist olmasının yanı sıra sinemamızın en iyi yürüyen erkeğiydi. Bir daha kimse onun gibi boynunu hafifçe yana kırarak hüzünle bakarken içimizin en ücra yerine dokunamadı…” demişti.

Ünlü isimlerle polemiğe girmesiyle meşhur Farah Zeynep Abdullah da jet hızıyla Murathan Mungan’ın anma yazısına tepki göstermişti.

Yılmaz Güney için ‘Sinemamızın en iyi kadın döven ve şiddet türleri açısından zengin ve etkili silah kullanan erkeği’ diyen Farah Zeynep Abdullah, Güney’in ailesiyle de mahkemelik olmuştu.

Olay normal şartlarda soğumuş ve hatta yoğun gündem sağ olsun unutulmaya da yüz tutmuştu ki geçtiğimiz saatlerde Fazıl Say, aniden Farah Zeynep Abdullah’ın ‘Yılmaz Güney’ yorumuna tepki gösterdiği uzunca ve oldukça da sert üsluplu bir metin paylaştı.

Instagram hesabında bu iki resmi kaydırmalı olarak paylaşan Fazıl Say, önce sanatın niçin var olduğunu açıkladı:

‘İlk fotoğrafta Caravaggio’nun “Hilekarlar” tablosu (1594) 

İkinci fotoğraf, Yılmaz Güney’in kult filmi “Yol”dan bir an; başrol oyuncusu Tarık Akan’ın, filmde, kötü yola düşmüş, töresel ceza altındaki hasta eşini, doğu Anadolu dağlarında kar fırtınası içinde, sırtında taşıyarak hastaneye yetiştirmeye çalıştığı o dünya sinema tarihinin en etkileyici sahnelerinden biri.   

Caravaggio(1571-1610) ve Yılmaz Güney’in ortak alın yazısı; Cinayet. İkisinin de belli bir organize suç örgütü adamı olmadığını biliyoruz, bu işlenen cinayetler anlık cinnetleri, husumet ve kavgaların talihsiz sonuçlarını bize anlatıyor. Tablodaki 3 kişinin ifadelerine bakın. Sanki oradayız; yanındayız…  

Ve yine ortak yanları; Bu dünyadaki kötülüğe, törelere, bu gaddar yönetimlere açtıkları isyan bayrağı. Çok büyük bir gerçekçilikle, yalın bir dokunuşla, bu dünyayı olduğu gibi bize ve sonsuz geleceğe anlatmaları. Sert durmaları. Sorgulamaları.  

Ve şunu anlıyoruz; Ne için var sanat? Cevabı burada..  İnsanlar tartıda, iyisi ve kötüsü ile eşittir hep. Tarkovski’nin dediği gibi; “Dünya mükemmel olmadığı için sanat var…”

Ardından, Farah Zeynep Abdullah’ın ‘Yılmaz Güney’ yorumuna değinerek, “Şu yol filminde figuran bile olamayacak niteliksizlikteki “dizi oyuncusu” artık “dönemleri” ve “milatları” tayin eder olmuş. Biraz haddini bilmek gerek” açıklamasında bulundu… ?

“Bu sanatçıların dönemi bitti” gibi yanlış bir algıya düşmeyelim, çünkü bitmez.  Bitmeyecek.  

O dönem bittiyse peki hangi dönem başlayacak?çok iyi reyting alan dizilerin, netflix’de tutmuş bişeyin, instagramdaki iki plaj fotoğrafının, twitter’da iki polemiğin olduğu dünya mı bu çok beğendiği “yeni dönem”? “Ünlü” olmak mı tek değer?  10 saniyelik reklamda hiç bir şey yapmadan ve yapmasına da zaten gerek olmayan görüntülerde milyonlar kazanırken, aynı anda, Her gün yüzlerce Filistinli çocuğun öldürüldüğü, insanların deprem enkazları altında inildediği bu yeni dünyada, sanki kendi hatası olmayacak mı hiç? İçine düştüğü durumlarda mı olmayacak?Şu yol filminde figuran bile olamayacak niteliksizlikteki “dizi oyuncusu” artık “dönemleri” ve “milatları” tayin eder olmuş. Biraz haddini bilmek gerek.  Sanat yüreğimizdedir.  

Bu ülkenin kültür tarihini değersizleştirmeye boşuna uğraşmasın, karşısında bilmediği bir şey olan gerçek sanat var. 

Farah Zeynep sanatı keşke ucundan öğrenebilseydi, kendisine olan saygıyı daha şimdiden yok etti büyük sanatçıları ezmeye kalkarak. @fafazey’

Son günlerde ‘Bihter’ rolüyle sosyal medya kullanıcılarının dilinden düşmeyen ve zaten kaosu sevdiğini bildiğimiz Farah Zeynep Abdullah’tan da Fazıl Say’a cevap gecikmedi tabii.

Fazıl Say’a ‘Yazın nereden baksan tutarsızlık nereden baksan ahmakça anlamamışsın belli ki anlamak da istemiyorsun’ diyerek çıkışan Farah Zeynep Abdullah, Fazıl Say’ın paylaşımı yapmadan önce kendisine ‘Konuşalım, iki çift sözüm var’  diyerek numarasını attığını da vurguladı.

Ayrıca hikayelerine koyduğu konser anonsuna link koymayı unutmuşsun diyerek Fazıl Say’ın konseri için bilet linki verdi ve reklam peşinde olduğunu ima etti… ?

Bu tansiyonu epey yüksek tartışma hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Hadi yorumlarda buluşalım!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir